Profile

ΓΚΟΒΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Καθηγητής - Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη

2421074891
ΔΕΥΤΕΡΑ: 17:00-18:00 και ΤΡΙΤΗ: 19.00-20.00
Γραφείο 5, 4ος όροφος, κτίριο Ρόζας Ιμβριώτη, Συγκρότημα Παπαστράτου

O Χρήστος Γκόβαρης αποφοίτησε από τη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων (1980-1982) και στη συνέχεια πραγματοποίησε σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και στις Πολιτικές Επιστήμες (Magister Artium) στο Πανεπιστήμιο Στουτγάρδης/Γερμανία (1984-1990). Ολοκλήρωσε τις διδακτορικές του σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Τυβίγγης/Γερμανία (1996). Δίδαξε ως Λέκτορας και ως Επίκουρος Καθηγητής Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2001-2007). Σήμερα είναι Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ερευνητικά ασχολείται με θέματα (α) θεωρίας της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, (β) (ανα)παραγωγής κοινωνικών ανισοτήτων στο πολυπολιτισμικό σχολείο, (γ) μεθόδων διαπολιτισμικής-αντιρατσιστικής διδασκαλίας, (δ) παιδαγωγικών πρακτικών συμπερίληψης παιδιών από κοινωνικά ευάλωτες ομάδες και (ε) επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα πολιτισμικής ποικιλομορφίας.

Προπτυχιακά

Μεταπτυχιακά

Εργαστήρια

Ερευνητική Δραστηριότητα

GreenCompSchool

GreenComp School-GreenComp training of primary school stakeholders to promote sustainability mindset (PNr.:101087438, Theme: ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1) (2023-206). The project aims to identify a set of sustainability competences adapted to the needs and background of primary school stakeholders.

Communications and STEM in Higher Education (PISH)

Strategic Partnerships for higher education, 2021-2023). PISH addresses the intercultural communication needs in the peer-to-peer learning environment of STEM students in HEIs. The teacher will be equipped with methodologies, exercises, games, activities and other tools that will help the teacher support the target student (the mix of foreign and local) groups. The project will leverage on the competences of the partners to equip the teachers with tools on how to guide students to become, open-minded, culturally aware, culturally sensitive, culturally intelligent and how student can study together without friction

Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους" στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, 2020-2023, χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (MIS 5049099)

Βασικοί στόχοι του Έργου είναι η παροχή συστηματικής και στοχευμένης ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής στήριξης σε Ρομά μαθητές/τριες και γονείς, σε επιλεγμένους οικισμούς στη Θεσσαλία, προκειμένου να διασφαλισθεί η συνεχής φοίτηση και η σχολική επιτυχία. Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ.

Overcoming Inequalities in the Labor Market: Can Educational Measures Strengthen the Agency and Resilience of Migrants, Refugees, and Their Descendants?” (2019-2021).

Στο πλαίσιο του προγράμματος διεξάγεται συγκριτική έρευνα στην Ελλάδα, στην Ελβετία και στη Γερμανία με θέμα τη σχολική ανθεκτικότητα γηγενών, μεταναστών και προσφύγων μαθητών και στη βάση χορήγησης υποτροφιών σε υποψήφιους διδάκτορες από το Ελβετικό Εθνικό Ίδρυμα Έρευνας (Swiss National Science Foundation).

COSPIROM

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Common Spaces for Integration of Roma" (2028-2020) (European Union's Rights, Equality and Citizenship Programme (2014 - 2020), έχει ως βασικό στόχο το σχεδιασμό και την εφαρμογή καλών πρακτικών κοινωνικής ένταξης Ρομά, μέσω δημιουργίας χώρων επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης Ρομά και μη Ρομά πολιτών.

Ένταξη και Εκπαίδευση των Παιδιών Ρομά» στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, 2016-2019.

Το Έργο αποτελεί συνέχεια αυτού της περιόδου 2010-2015 και έχει ως βασικούς στόχους τη μείωση της σχολικής διαρροής μαθητριών/μαθητών με ρόμικη καταγωγή, τη διασφάλιση της αποδοχής των ίδιων και των οικογενειών τους από το εκπαιδευτικό προσωπικό, την ευαισθητοποίηση των στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα ένταξης κοινωνικά περιθωριοποιημένων ομάδων, την παροχή εξειδικευμένης στήριξης στις σχολικές μονάδες όπου φοιτούν οι παραπάνω μαθήτριες/μαθητές καθώς και την προσφορά δράσεων στήριξης της κοινωνικής συμμετοχής μαθητών και γονέων. Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ.

Εκπαίδευση των Παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Θεσσαλίας και Δυτικής. Ελλάδας» (2010 -2015)

Βασικοί στόχοι του Έργου είναι η μείωση της σχολικής διαρροής μαθητριών/μαθητών με ρόμικη καταγωγή, η διασφάλιση της αποδοχής των ίδιων και των οικογενειών τους από το εκπαιδευτικό προσωπικό, η ευαισθητοποίηση των στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα ένταξης κοινωνικά περιθωριοποιημένων ομάδων, η παροχή εξειδικευμένης στήριξης στις σχολικές μονάδες όπου φοιτούν οι παραπάνω μαθήτριες/μαθητές καθώς και η προσφορά δράσεων στήριξης της κοινωνικής συμμετοχής μαθητών και γονέων. Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ, MIS 304263.

Πρόσληψη και εφαρμογή του διαπολιτισμικού λόγου από εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (2010-2012)

Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση του τρόπου πρόσληψης του επίσημου διαπολιτισμικού λόγου, όπως αυτός εγγράφεται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και στα σχολικά εγχειρίδια, εκ μέρους των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και η διερεύνηση των περιεχομένων και στόχων των διαπολιτισμικών εφαρμογών που οι ίδιοι επιχειρούν στο Δημοτικό Σχολείο. Χρηματοδότηση από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

MAGO 2010

Το πρόγραμμα εντάσσεται στο θεματικό πεδίο «Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Σχολείων (Comenius Lifelong Learning Program) και στην υλοποίησή του συμμετείχαν τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Σόφιας (St. Kl. Ochridski University Sofia), Σάλτσμπουργκ (Uni Mozarteum) και Γκίσσεν (Justus-Liebig-Universität Giessen. Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν έρευνα αναφορικά με τη σημασία του εικονικού γραμματισμού (Bildliteralität) στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο.

Εθνοτικές προκαταλήψεις μαθητών Δημοτικού Σχολείου» (2008-2009)

Στόχος του προγράμματος ήταν η διερεύνηση των εθνοτικών προκαταλήψεων και των στάσεων επιπολιτισμού μαθητών του Δημοτικού Σχολείου, γηγενών και μεταναστών. Χρηματοδότηση από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας