Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Επικοινωνίας σε Πολυπολιτισμικά Περιβάλλοντα
Αποστολή του Εργαστηρίου Εκπαίδευσης και Επικοινωνίας σε Πολυπολιτισμικά Περιβάλλοντα είναι η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητ(ρι)ών στα επιστημονικά πεδία της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, της Διαπολιτισμικής Διδασκαλίας και της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Επιπλέον, η διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, η προώθηση της επιστημονικής γνώσης στα γνωστικά αντικείμενα και στους επιστημονικούς τομείς ερευνητικής δραστηριότητας που θεραπεύει και η συνεργασία και στήριξη εκπαιδευτικών μονάδων σε θέματα ανάπτυξης μιας διαπολιτισμικά προσανατολισμένης σχολικής κουλτούρας.
Μέλη: Χρήστος Γκόβαρης (Διευθυντής), Σταυρούλα Καλδή, Μαγδαληνή Κολοκυθά, Αγγελική Λαζαρίδου, Δέσποινα Στύλα, Γιώργος Φραγκούλης, Νίκος Χανιωτάκης, Μαρία Χατζή
Educational History Laboratory
The Educational History Laboratory of the Pedagogical Department of Primary Education, School of Humanities and Social Sciences of the University of Thessaly was established in 1996 (Gov. Gazette 200, 27/08/1996) with the following main objectives: a) the collection and research utilization of every piece of information related to the history of Greek educational institutions, b) the preparation and digitization of documents of educational and local history, c) participation in research programs related to local and educational history, d) raising awareness among students, educators and the public on issues of local studies and educational history, e) the creation of a website for the storage and display of archival material.
The research categories of the Laboratory include Modern Greek History, History of Modern Greek Education, Local History, History Teaching and Oral History.
Members: Anthony Smyrnaios (Director), Xanthoula Papapanagiotou, Erica Gutenschwager, Spyridoula Loukaki and Eleni Barboudaki
Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Λογισμικού (ΕΤΑΕΛ)
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Λογισμικού έχει ως στόχο τη μελέτη των τρόπων αξιοποίησης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, και ειδικότερα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη διδακτική πράξη αφενός, και αφετέρου τη σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού ποιότητας για αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ασκούνται στη χρήση και αξιοποίηση του υπολογιστή, του διαδικτύου και των εκπαιδευτικών μέσων στη διδασκαλία, στην παραγωγή κλασσικού εκπαιδευτικού υλικού και στην ανάπτυξη απλών πολυμεσικών-υπερμεσικών εκπαιδευτικών εφαρμογών.
Μέλη: Βασίλης Κόλλιας (Διευθυντής), Λεγαντής Γιαννέλος
Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και της Πολυγλωσσίας (E.M.Δ.Δ.E.Γ.Π.)
Το Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας δραστηριοποιείται:
- στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (ΝΕΓ) ως πρώτης, δεύτερης και ξένης γλώσσας,
- στην ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής εκπαίδευσης, διά ζώσης και εξ αποστάσεως,
- στη μελέτη και ανάλυση της ΝΕΓ, κυρίως από κοινωνιογλωσσολογική σκοπιά, και στην επιστημονική συμβολή σε ζητήματα γλωσσικής και εκπαιδευτικής πολιτικής,
- στην έρευνα της επαφής και της διεπίδρασης μεταξύ των γλωσσών,
- στην προώθηση της πολυγλωσσίας μέσω κοινωνιογλωσσικών, διδακτικών και πολιτικών δράσεων και πρωτοβουλιών.
Μέλη: Γεώργιος Ανδρουλάκης (Διευθυντής), Ευγενία Βασιλάκη, Αχιλλέας Κωστούλας
Science Education Laboratory
The Science Education Laboratory serves the teaching and research needs of Science Education emphasized on inquiry-based learning.
Fields of activity:
- Research on students’ ideas and learning paths about science concepts
- Reconstruction of scientific knowledge into school knowledge
- Design and evaluation of experimental teaching and inquiry learning environments (real, virtual, distance)
- Design of Teaching Learning Sequences in the field of natural sciences.
Members: Stefanos Asimopoulos (Director), Dimitrios Schizas
Εργαστήριο Μαθηματικής Εκπαίδευσης (Ε.Μαθ.Ε.)
Το Εργαστήριο Μαθηματικής Εκπαίδευσης (Ε.Μαθ.Ε.) λειτουργεί στο πλαίσιο της υποβοήθησης της διδασκαλίας των μαθημάτων των Μαθηματικών και της Διδακτικής των Μαθηματικών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, καθώς και της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητ(ρι)ών του Τμήματος. Κύριος στόχος της λειτουργίας του εργαστηρίου είναι η συνεισφορά στη διερεύνηση και κατάρτιση περιβαλλόντων μάθησης στα μαθηματικά, με τη μελέτη, παραγωγή και εξέλιξη διδακτικού υλικού (δραστηριότητες, χειραπτικά υλικά, ενσωμάτωση τεχνολογίας στη διδασκαλία, διαθεματικά και διεπιστημονικά σχέδια διδασκαλίας) και καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων.
Μέσα από την προσέγγιση του στόχου αυτού επιτυγχάνεται η εξοικείωση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητ(ρι)ών με περιβάλλοντα μάθησης των μαθηματικών, η άσκησή τους καθώς και η διεξαγωγή έρευνας σε αυτά, όπως και εν ενεργεία εκπαιδευτικών μέσω της συμμετοχής των μελών του εργαστηρίου σε επιμορφωτικές δράσεις.
Μέλη: Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης(Διευθυντής), Κώστας Σδρόλιας, Κώστας Χατζηκυριάκου
Εργαστήριο Αναπτυξιακής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Το Εργαστήριο Αναπτυξιακής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας καλύπτει εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στον χώρο της Ψυχολογίας. Το Εργαστήριο Αναπτυξιακής και Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ασχολείται με τα γνωστικά αντικείμενα της διά βίου ανθρώπινης ανάπτυξης και των αποκλίσεών της, της σχολικής και εκπαιδευτικής ψυχολογίας, της συμβουλευτικής ψυχολογίας και των εφαρμογών της στην εκπαίδευση καθώς και της κοινωνιολογικής θεμελίωσης της αγωγής.
Μέλη: Ελένη Ανδρέου (Διευθύντρια), Γιώργος Βλειώρας, Αικατερίνη Βούλγαρη, Στέλλα Τσερμεντσέλη
Creative Reading, Writing and Literary Education Laboratory [interdepartmental]
The Creative Reading, Writing and Literary Education Laboratory is interdepartmental. It belongs to and operates in both the Departments of Language and Intercultural Studies and of Primary Education of the Faculty of Humanities and Social Sciences. It serves research and teaching needs in the broader field of Literary Education and, more specifically, topics that are related to creative writing and reading, literary reading, teaching of literature, reading for pleasure.
Members: Spyros Kiosses (Department of Language and Intercultural Studies, Director), Marita Paparousi